• Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
  • Fundacja
Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja Fundacja

CZYM SKORUPKA ZA MŁODU NASIĄKNIE

"Wyciągamy Dzieci z Bramy - CZYM SKORUPKA ZA MŁODU NASIĄKNIE", za zadanie realizowany z programu Kultura Dostępna Narodowego Centrum Kultury.

Projekt skierowany był do dzieci w wieku 4-6 lat, jak również do wychowawców w przedszkolach. W projekcie udział wzięły przedszkola integracyjne, które wspierają dzieci niepełnosprawne, mające utrudniony dostęp do kultury.  Zadaniem projektu jest przybliżenie kultury i oferty kulturalnej do mniejszych miejscowości w regionie Łódzkim i pokazanie możliwości jakimi dysponuje miasto Łódź.

Przedszkola, które brały udział w projekcie to:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Stobiecku Szklacheckim 24 A
Integracyjne Przedszkole Samorządowe w Bełchatowie, oś. Okrzei 15 A
Niepubliczne Katolickie Przedszkole Językowe Wyspa Skarbów w Tomaszowie Mazowieckim
Przedszkole Niepubliczne im. E. Bojanowskiego w Piotrkowie Trybunalskim
Przedszkole Integracyjne Nr 3 w  Skierniewicach

W pierwszej części projektu dzieci w wieku 4-6 lat wzięły udział w lekcjach muzycznych, których celem było oswojenie  ich z kulturą wysoką, rozwój wyobraźni i wrażliwości. Na spotkaniach muzycznych dzieci uczyły się, słuchały  przede wszystkim dobrze się bawiły.
W drugiej części wzięły udział w specjalnym programie „Odkrywcy muzyki” przygotowanym przez Filharmonie Łódzką im. Artura Rubinsteina w Łodzi. Spotkanie poprowadzone zostało przez wspaniałych muzyków przy akompaniamencie orkiestry symfonicznej. Dzieci zostały wprowadzone w różnorodny świat stylów muzycznych, z bliska mogły oglądać instrumenty muzyczne

Celem działań było zaszczepienie w jak najmłodszych dzieciach potrzeby uczestnictwa w kulturze wysokiej. Podjęte działania zmieniły świadomość, nastawienie oraz zachęciły naszych młodych odbiorców kultury do aktywnego uczestnictwa w niej. Udział  w projekcie  podnosił również kompetencje kulturowe oraz zmniejszał dysproporcję w dostępie do kultury.